ﺗﺮﻓﻨﺪ ، نکته و آموزش در موبایل و کامپیوتر

کامپیوتر - ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ - نرم افزار - سخت افزار - اینترنت - دانلود - لینک

ﺗﺮﻓﻨﺪ ، نکته و آموزش در موبایل و کامپیوتر

کامپیوتر - ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ - نرم افزار - سخت افزار - اینترنت - دانلود - لینک

ویندوز 8 چهار و نیم میلیارد نفر را در جهان پوشش می دهد

با نزدیک شدن به عرضه رسمی نسخه ویندوز 8 در روز چهارشنبه 29 فوریه ، مایکروسافت اطلاعات جدیدی را از این سیستم عامل منتشر کرد.

به گزارش مایکروسافت صبح امروز، 15 ساعت پس از آخرین به روز رسانی، مایکروسافت مطلب جدیدی را در سایت رسمی ویندوز، درباره ویندوز 8 منتشر کرد.

 این‌بار، موضوع، مربوط به زبان در ویندوز جدید است. به طور خاص مایکروسافت اعلام کرد که از زبان‌های بیشتری و همچنین نسبتا بهتر در ویندوز 8 پشتیبانی خواهد کرد.

در حال حاضر، ویندوز 7 از 95 زبان پشتیبانی می‌کند، مایکروسافت می‌خواهد به این 95 زبان 14 زبان دیگر اضافه کند. این بدان معنی است که ویندوز 8 در مجموع از 109 زبان خواهد داشت که 4.5 میلیارد نفر در سراسر جهان را پوشش می‌دهد.

ایان همیلتون در مایکروسافت می‌نویسد:

"در برخی از کشورها، مردم می‌توانند رایانه‌های شخصی را با انواع زبان‌های از پیش نصب شده خریداری کنند. با ویندوز 8، کاربران قادر به نصب زبان‌های اضافی و نمایش فراتر از زبان‌های از پیش نصب شده خواهند بود. این به این معنی است که خریدارن دیگر نیازی به در نظر گرفتن مدل کامپیوتر در هنگام تصمیم‌گیری برای خرید رایانه ندارند. شما هر لحظه و هر زمانی به هر زبانی که احتیاج داشتید، می‌توانید آن را نصب کنید."

برخی از کاربران مجبورند که مرتبا بین زبان‌های مختلف سوئیچ کنند. این به دلیل آن است که هر یک از افراد خانواده می‌خواهد با یک زبان خاص کار کند. این امکان به آسانی در ویندزو 8 فراهم شده است. افزایش زبانها در اولویت کنترل پنل ویندوز 8 بوده است. کنترل پنل جدید اجازه می‌دهد که کاربران به راحتی زبان‌های جدید را اضافه کنند و همچنین سوئیچ بین آنها داشته باشد.

همچنین همیلتون می‌نویسد:

"ما اعتراف می‌کنیم که این چیزی است که ما باید خیلی وقت پیش آن را انجام می‌دادیم. کاربران ویندوز در بریتانیا از نسخه انگلیسی ایالات متحده در ویندوز استفاده می‌کردند و در حالی که ما آمریکایی‌ها می‌دانستیم که این کار مورد علاقه آنها نیست؛ البته چاره‌ای جز استفاده از آن هم نداشتند. ما بر این باوریم که این نسخه از ویندوز به طور گسترده‌ای در هند، استرالیا، آفریقای جنوبی، نیوزیلند، جمهوری ایرلند و بسیاری از جاهای دیگر استفاده خواهد شد."

ویندوز 8 همچنین 13 بسته زبان رابط را در ویندوز به زبان محلی اضافه می‌کند تا کاربان بتوانند به زبان مورد علاقه‌شان آن را نصب و استفاده کنند. آنها عبارتند از پنجاب (پاکستان)، سندی (پاکستان)، کردستان مرکزی (عراق)، اویغور (جمهوری خلق چین)، بلاروس (بلاروس)، Kinyarwanda (رواندا)، تیگرینیا (اتیوپی)، تاجیک (تاجیکستان)، ولوف (سنگال)، K'iche (گواتمالا)، وابسته به زبان گالیک اسکاتلند (انگلستان)، چروکی (ایالات متحده) و Valencian (اسپانیا).  

منبع : دنیا