ﺗﺮﻓﻨﺪ ، نکته و آموزش در موبایل و کامپیوتر

کامپیوتر - ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ - نرم افزار - سخت افزار - اینترنت - دانلود - لینک

ﺗﺮﻓﻨﺪ ، نکته و آموزش در موبایل و کامپیوتر

کامپیوتر - ﻣﻮﺑﺎﯾﻞ - نرم افزار - سخت افزار - اینترنت - دانلود - لینک

آموزش انتقال اعتبار سیم کارتهای اعتباری همراه اول

با استفاده از این سرویس مشترکین تلفن همراه اعتباری می توانند مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شماره دیگری انتقال دهند.
 

روش  انتقال اعتبار:

 

1.روش کدهای میان بر(USSD)

 
با ارسال کد میانبر با فرمت ذیل می توان اعتبار مورد نظر را انتقال داد:
 
  OK  شماره مشترک دریافت کننده   *میزان اعتبار * رمزانتقال *132*
 

پس از ارسال کد میانبر فوق برای انتقال دهنده  ارسال می گردد و در صورت تایید ایشان ، انتقال اعتبارانجام می گردد.



رمزانتقال : مشترکینبرای دریافت رمزانتقال ( 8 رقمی ) ، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 8910   ارسال می گردد.

پس از ارسال کد میانبر فوق برای انتقال دهنده ارسال می گردد و در صورت تایید ایشان ، انتقال اعتبار انجام نمایند.

 
 2. تلفن گویا:

1.     تماس با تلفن گویا 444

2.     انتخاب کلید انتقال اعتبار

3.     وارد نمودن شماره تلفن همراه

4.     وارد نمودن رمزانتقال

5.     وارد نمودن مبلغ مورد نظر

6.     شماره توسط تلفن گویا اعلام می گردد.

7.     هزینه انتقال توسط تلفن گویا اعلام می گردد.

8.     انتخاب کلید تایید و پایان عملیات انتقال اعتبار

 

            رمزانتقال :  مشترکین برای دریافت رمز انتقال ( 8 رقمی ) ، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 8910 ارسال و در صورتیکه رمزعبور را تغییر داده ، لکن امکان دسترسی به رمز عبور را نداشته باشند، می توانند به یکی از دفاتر خدمات ارتباطی مراجعه و با ارائه مدارک لازم (اصل کارت ملی ) نسبت به دریافت رمز اقدام و سپس رمز دریافتی را تغییر دهند.

 

در انتقال اعتبار به نکات زیر توجه فرمایید:

1.     در هر بار انتقال ، مشترک می تواند مبلغی بین 10000 الی 100000 ریال را به شماره دیگر انتقال دهد.

2.     مشترک باید بعد از انتقال وجه 5000 ریال اعتبار داشته باشد اگر کمتر باشد انتقال انجام نمی شود.

3.     کارمزد این سرویس 400 ریال می باشد .

4.     قبل از شماره مشترک حتماً شماره 98 را  قرار دهید به طور مثال98919¬¬¬¬¬¬¬

5.   اگر خط مشترک انتقال دهنده در  وضعیتهای سلب امتیاز (pool) ، لیست سیاه (Blak list) ، یکطرفه (Suspend) ، غیرفعال (Disable) ، خط صفر (Idle) باشد امکان انتقال اعتبار  وجود ندارد.

6.   پس از ارسال درخواست انتقال برای مشترک پیامی مبنی بر تایید انتقال ارسال می شود و اگر مورد قبول انتقال دهنده بوده با عدد یک انتقال را  تایید می نماید . ( ارسال ازطریق کد میانبر)

7.   در صورتی که دریافت کننده اعتبار بعلت اتمام مبلغ در وضعیت یکطرفه ( Suspend) باشد مبلغ مورد نظر به اعتبار ایشان اضافه گردیده و زمان انتقال یافته نیز به زمان اعتبار قبلی مشترک اضافه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

8.   در صورتی که دریافت کننده اعتبار بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت غیرفعال (Disable) باشد ، مبلغ مورد نظر انتقال یافته و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال ، برای ایشان محاسبه می گردد.

9.     در صورتی که مشترک دریافت کننده در حالات صفر (Idle) و یا سلب امتیاز ( pool ) باشد امکان دریافت اعتبار  وجود ندارد .

10.در صورتی که سیم کارت دریافت کننده قطع باشد انتقال وجه انجام می پذیرد ، لیکن پیامک برای دریافت کننده ارسال نمی شود .

11.در صورتی که گوشی تلفن همراه مشترک دریافت کننده خاموش باشد نیز انتقال انجام می شود و پس از روشن نمودن تلفن همراه چنانچه پیام ارسالی در شبکه موجود باشد پیام به ایشان تحویل می گردد.

12.هر یک از مشترکین در طول 24 ساعت می توانند 5 بار عملیات وجه را انجام دهند.

13.حداکثر انتقال وجه در 24 ساعت 100000ریال می باشد .

14.هر یک از مشترکین در طول ماه می توانند 30 بار عملیات انتقال وجه را انجام دهند.

منبع : همراه اول